1.
TARAFLAR
1.1- SAĞLAYICI :
Ünvanı: Farmakom Eczane Bilgisayar Hizmetleri Sanayi ve Ticaret A.Ş.
Adres
Birlik Mah. 398. Sok. No:30/1 06610 Çankaya /ANKARA
1.2 ALICI :
Adı/Soyadı/Ünvanı : GÜNEŞ ECZANESİ / ECZ.JAKLİN ŞAHİNYAN / 35618283668
Adresi : GÜNEŞLİ BAHÇE SOK.NO:35 KADIKÖY KADIKÖY İstanbul
Telefon : 902163363515
2.
TANIMLAR
2.1. Uzak Bağlantı: Bir
bilgisayarın başındayken farklı bir konumdaki başka bir bilgisayara
(uzak bilgisayar) bağlanabilmek, tüm uygulama, dosya ve ağ kaynaklarını
kullanabilmektir.
2.2. Network
Ağı:
Bir veya birden fazla bilgisayarın; dosya ve veri alış verişi
yapabilmesi için sorunsuz şekilde birbirine bağlanarak (eczanede)
oluşturduğu yapıya denir
2.3.
Farmakom Eczane Programı Güncel Versiyonu:
SAĞLAYICI’nın içinde bulunulan takvim yılında ait güncelleme satın alan
eczanelerin kullandığı Farmakom Eczane Programına gönderdiği yazılım
güncellemesidir.
2.4. Farmakom Destek Paketi: Farmakom Eczane Programının Sistem
(Pc) üzerinde altyapı yeterliliği sınırları çerçevesinde, sorunsuz
ve/veya verimli çalışabilmesine yönelik ihtiyaçları gidermek için
satılan hizmet/destek paketi.
3.
SÖZLEŞMENİN KONUSU
İşbu sözleşmenin konusu, SAĞLAYICI tarafından uzak bağlantı ve/veya
telefon aracılığı ile sunulan Farmakom Eczane Programı ile dolaylı ancak
direkt ilgili olmayan destekten, ALICI’nın faydalanması koşullarının ve
buna ilişkin ödeme yükümlülüklerinin belirlenmesi ile ilgili olarak,
4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli
Sözleşmeleri Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri
gereğince, tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasından ibarettir.
4.
SÖZLEŞME KONUSU HİZMET
SAĞLAYICI, çoğunlukla uzak bağlantı ve/veya telefon aracılığı ile ya da
manyetik ortamda yazılı olarak, gerekli olduğu ve izin verildiği ölçüde
ALICI’nın bilgisayarına ve/veya ilgili donanımına uzaktan erişim yöntemi
ile Farmakom Eczane Programının o sistemde çalışmasını kısmen ya da
tamamen önleyen ve/veya engelleyen nedenleri ya da çalışma sırasında
kullanılan çevre birimlerinin sorunlarını tespite, gerekirse ortadan
kaldırmaya yönelik destek hizmetleri sağlayacaktır.
ALICI, sahibi ve kullanmakta olduğu donanım üzerindeki Farmakom Eczane
Programının Çalışmasına ilk kurulum hariç olarak, sonrasında Farmakom
Eczane Programının çalışmasına olumsuz etki eden, işletim sistemi
ayarlarının düzenlenmesi, kurulu veya kısmen kurulu ya da kaldırılmış
yazılımların/uygulamaların Programa olumsuz etkisinin giderilmesi veya
olumlu etki edeceklerin kurulması ve/veya kullanıma uygun hale
getirilmesi veya ilk satış/kurulum dışındaki Farmakom Eczane Programı
Kurulumu, sistem, network ağı ve çevrebirimlerinin eklenmesi,
değiştirilmesi ya da oluşturulması çerçevesinde; Farmakom Eczane
Programının Sistem üzerinde çalışabilmesine yönelik ihtiyaçlar için
uzaktan destek yöntemi ile çözümlenebilecek nitelikteki, öncelikle
telefon aracılığı ya da uzak bağlantı kurularak direkt ve/veya SAĞLAYICI
web sitesinde belirtilen mail adresleri ile SAĞLAYICI’ya ulaşarak
kendisine yazılı (mail) bilgi verilmesini isteyebilecektir.
SAĞLAYICI danışmanları, ALICI ile arasındaki ilk temas anında, desteğin
gerekli olup olmadığı, zamanlaması, destek için kullanılacak uygulama
yazılımlarının gerekliliği, sistemdeki varlığı, versiyonlarının
yeterliliği vb. değerlendirmeler yaparak, hangi zamanda hangi yöntem
ve/veya yöntemlerle (Telefon Desteği, Uzak Görsel Bağlantı, Uzak Dosya
Bağlantısı, Yazılı Bilgilendirme, Program Kullanıcı Arayüzüne Bilgi
gönderme, SMS mesajı vb.) desteğin başlayacağına ve/veya süreceğine
karar verecek, durumu ALICI’ya özetle bildirecek ve uygulayacaktır.
ALICI kendi yorumu veya durum değerlendirmesi sonucunda desteği ve/veya
bilgi almayı yönlendiremez, yönetemez. ALICI destek yöntemlerinden
(Telefon, Uzak Bağlantı, Çevrimiçi ve/veya mail) sadece biri ile
kendisine destek verilmesi talebinden bulunamaz. Yöntem ve zamanlama
konusunda SAĞLAYICI Danışmanlarının kararları kesindir.
ALICI bilgisayar ortamında SAĞLAYICI danışmanları ile çevrimiçi olarak
da yazışabilecektir. Destek süresince uygulamalar SAĞLAYICI danışmanları
tarafından yapılacaktır. SAĞLAYICI danışmanlarının gerekli görmesi ve
yönlendirmesi ile destek uygulamalarını tamamen, kısmen, ya da
aralıklarla ALICI’nın kullanması SAĞLAYICI danışmanları tarafından
istenebilecektir.
ALICI tarafından SAĞLAYICI’ya önceden doğru bilgi verilmesi, ALICI’nın
bilgisayar/ilgili donanımın kullanımına yatkın olması ve gerektiğinde
yapılacak yönlendirmeleri doğru şekilde tatbik etmesi, SAĞLAYICI’ya
yardımcı olması, ALICI’nın ilgili donanımı içindeki verilerin (data)
yedeğini almış olması gerekmektedir. Bu hususlardaki sorumluluk ALICI’ya
ait olup aksi durum Sözleşme’nin ihlali sayılacaktır.
ALICI’nın SAĞLAYICI’ya ilettiği ihtiyacı ve/veya problemi yerinden
destek gerektiren nitelikte olup olmadığına SAĞLAYICI danışmanı karar
verecek, yapılması gerekenler açıklandıktan sonra tekrar destek
talebinde bulunulması ALICI’dan istenecektir.
SAĞLAYICI tarafından verilen hizmetler bakımından TİCARETE ELVERİŞLİLİK
VEYA BELİRLİ BİR AMACA UYGUNLUK GARANTİSİ VEYA ŞARTI DA DÂHİL OLMAK
ÜZERE AÇIKÇA VEYA DOLAYLI OLARAK İFADE EDİLMİŞ BAŞKA HİÇBİR GARANTİ VEYA
ŞART BULUNMAMAKTADIR.
SAĞLAYICI hizmetlerinin kapsamı (Sözleşme Konusu); mücbir sebepler,
teknolojik gereklilikler, her türlü destek (Telefon Desteği, Uzak Görsel
Bağlantı, Uzak Dosya Bağlantısı, Yazılı Bilgilendirme, Program Kullanıcı
Arayüzüne Bilgi gönderme, SMS mesajı vb.) altyapılarının herhangi bir
nedenle kullanılamıyor olması ve/veya kanuni hallerde, SAĞLAYICI’nın tek
taraflı tasarrufuna bağlı olarak ve herhangi bir bildirime konu
edilmeksizin değiştirilebilir ve/veya kaldırılabilir.
5.
SÖZLEŞME KOŞULLARI
5.1. ALICI,
www.farmakom.com.tr
internet sitesinde ve Farmakom Eczane Programı (Güncel Versiyon)
içindeki Mesafeli Sözleşmeleri Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında
Yönetmelik’e uygun olarak hazırlanmış Farmakom Uzaktan Destek Hizmeti
Sözleşmesi’ni okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda
gerekli teyidi verdiğini kabul ve beyan eder.
5.2. ALICI, sözleşme konusu hizmetlerden yaralanırken, 4077 sayılı
Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeleri
Uygulama Esas ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri ve bunlarla
sınırlı olmaksızın yürürlükte bulunan kanun ve yönetmeliklere uygun
hareket etmeyi, aksi durumda şahsen sorumlu olacağını kabul etmiştir.
5.3. ALICI, Sözleşme konusu hizmeti satın almak için, Farmakom Eczane
Programını (Güncel Versiyon) kullanıyor ve “Farmakom Destek Paketi”
satın almış olmalıdır.
5.4. ALICI, sözleşmenin kabulü tarihinden itibaren 7 gün içinde cayma
hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanılması için bu süre içinde
SAĞLAYICI'ya faks, email veya telefon ile bildirimde bulunulması ve
hizmetin kullanılmamış olması şarttır. Cayma hakkının kullanılması
halinde, hizmet bedeli ALICI'ya iade edilir. ALICI’ya fatura iletilmiş
ise, ilgili faturanın aslının SAĞLAYICI’ya geri gönderilmesi şarttır.
Fatura aslı gönderilmez ise KDV ve varsa sair yasal yükümlülükler iade
edilmeyecektir.
5.5. ALICI, destek talebi ile SAĞLAYICI’ya her ulaştığında uzaktan
bilgisayara bağlantı veya telefonla bilgilendirme sırasında destek
başına geçen süre 15 (onbeş) dakikadan az olsa bile, 15 (onbeş) dakika
olarak destek paketi zamanından düşülecektir. 15 (onbeş) dakikayı aşan
destek süreleri de 15 (onbeş) dakikanın katları şeklinde olacaktır.
Diğer bir deyişle ALICI satın aldığı Destek Paketinin her bir saati için
SAĞLAYICI ile en az 1 (bir) en çok 4 (dört) defa Uzak Bağlantı ve/veya
telefon görüşmesi yapabilecektir.
5.6. İşbu Sözleşme kapsamındaki destek hizmetinin uzaktan erişim ile
alınabilmesi için gerekli teknik altyapıya (donanım, lisans(yazılım,
güvenlik vs), hızlı internet bağlantısı vb.) sahip olunması, kullandığı
sistemin güvenliğinin bulunması, kendi sistemindeki bilgilerin
yedeklerinin alınması ALICI sorumluluğundadır. Bu nedenle SAĞLAYICI,
ALICI’nın kullandığı sistemin güvenli ve/veya yeterli olmamasından,
herhangi bir suretle oluşabilecek veri, işlev ve benzeri kayıplardan
hiçbir şekilde sorumlu olmayacaktır.
5.7. ALICI, işbu Sözleşme kapsamındaki hizmetlerin ifası için gerekli
olan uzaktan erişim, ilgili donanımın işlerliği için SAĞLAYICI
tarafından lüzumsuz görülen öğelerin/dosyaların silinmesi, sisteme
müdahale, çevrimiçi yardımı başlatma, paylaşıma açma, yükleme yapma,
konfigürasyon, ek yazılımlar kullanma ve bunlarla sınırlı olmaksızın
talep edilen ihtiyacın karşılanması için gerekli tüm yetkileri
SAĞLAYICI’ya vermiştir. Yukarıda sayılan hallerde oluşacak ek
maliyetleri karşılamayı ALICI peşinen kabul etmiş sayılır. Her türlü
destek sırasında kullanılan çözüm, yazılım, uygulama, yamaların, bunlara
ve işletim sistemine yapılan ayarların sonucunda oluşan işlev
eksikliğinin sorumluluğu SAĞLAYICI’ya yüklenemez. Bu tür sonuçlar için
ALICI’nın yerinden destek alması SAĞLAYICI tarafından istenebilir ve
mali sonuçları da ALICI tarafından karşılanır.
5.8. İşbu Sözleşme kapsamındaki hizmetin verildiği esnada internette
herhangi bir nedenle kesinti olması nedeniyle hizmetin kesintiye
uğramasından SAĞLAYICI sorumlu olmayacaktır.
5.9. ALICI’nın talep ettiği uzaktan destek hizmeti, yasaların izin
verdiği hususlarla sınırlı olacak, ALICI herhangi bir şekilde yasalara,
genel ahlak kurallarına aykırı bir hususa ilişkin destek talep etmesi
mümkün olmayacaktır. ALICI’nın SAĞLAYICI bilgisi olmadan almış olduğu
uzaktan destek hizmetini bu türde yasaya aykırı bir şekilde kullanmış
olmasından tamamen ALICI sorumlu olacak, bu hususta SAĞLAYICI’nın
herhangi bir zarara uğraması halinde, ilgili zarar ALICI’ya rücu
edilecektir. Bu anlamda 5651 Sayılı Kanunundan doğan yükümlülüklerin
yerine getirilmesi de ALICI sorumluluğunda olacaktır.
5.10. SAĞLAYICI ilgili yasalarda öngörülen sınırlar çerçevesinde telefon
görüşmeleri, uzak bağlantı kayıtları ve yazılı destek kayıtlarını
tutabilecektir.
5.11. SAĞLAYICI, satın alınan paket isimleri, içerikleri ve bedelleri
ile bilgileri SAĞLAYICI’nın web sayfasında ve Farmakom Online! Eczane
Programı arayüzü üzerinden duyurarak değişiklik yapmak hakkına sahiptir.
6.
MALİ HÜKÜMLER
ALICI tarafından seçilen Hizmetin türü, miktarı, destek başına oluşacak
sürelerin hesaplanması satış bedeli gibi ayrıntılar
www.farmakom.com.tr
sayfasında ve Farmakom Online! Eczane Programı Kullanıcı Arayüzünde
belirtilecek, ALICI sözleşmeyi onaylamakla bu hükümleri kabul etmiş
sayılacaktır.
7.
SAİR HÜKÜMLER
7.1. Fikri Mülkiyet Hakları
SAĞLAYICI tarafından hizmetlerin verilmesi esnasında üretilen her tür
çözüm, yazılım ve bunlarla sınırlı olmasızın fikri mülkiyet konusu olan
tüm eserlerin fikri mülkiyet dahil tüm hakları SAĞLAYICI’ya aittir.
ALICI, SAĞLAYICI’nın önceden yazılı iznini almaksızın SAĞLAYICI’nın
ismini, logosunu, ticari unvanını, markalarını kullanamaz.
7.2. Kapsam Dışı Hizmetler
Onarım hizmetleri, olağanüstü durum (disaster recovery) hizmetleri ve
bunlarla sınırlı olmaksızın, bu Sözleşmede açıkça belirtilenler
dışındaki tüm hizmetler kapsam dışıdır.
7.3. Tanıtım Amaçlı veya Deneme Amaçlı Hizmetler
SAĞLAYICI dönem dönem web sitesi üzerinden tanıtım yahut deneme amaçlı
hizmetler sunabilecektir. ALICI’nın bu hizmetleri kullanması şartları
da, web sitesinde açıkça belirtilmiş istisnalar hariç olmak üzere, işbu
Sözleşme hükümlerine tabidir.
7.4. Gizlilik
Taraflar İşbu Sözleşme kapsamında diğer tarafın kayıtlarıyla,
hizmetleriyle, ürünleriyle, mali kayıt ve defterleriyle ve
faaliyetleriyle ilgili bilgilerin ve karşılıklı olarak gizli addedilen
diğer bilgilerin gizli olduğunu ve üçüncü kişilere (kişi, kurum,
kuruluş, firma şirket v.b.) ifşa yasağına tabi olduğunu,söz konusu
bilgileri gizli tutmayı,geçerli kanunlar gerektirmedikçe hiçbir gerekçe
ile bu bilgileri üçüncü kişilere vermemeyi, öğrenilmemesi için gerekli
tedbirleri almayı,bu yükümlülüklere kendi personeli veya sair ilgili
kişilerinde uymasını sağlamayı, gizli bilgilerin üçüncü kişilerin
bilgisine, yararına ve kullanılmasına sunmamayı kabul ve taahhüt
ederler. ALICI bu madde kapsamında özellikle hizmet kullanımına ilişkin
özel ve gizli kullanıcı adını, şifresini ve/veya sair referans kodu vb.
ayırt edici bilgilerini diğer kişi, kurum ve kuruluşlara
kullandıramayacağını, devredemeyeceğini, herhangi bir nedenle deşifre
olduğundan şüphe ederse SAĞLAYICI’yı bilgilendireceğini, aksi takdirde
tüm sorumluluğun kendisine ait olacağı kabul ve beyan eder.
7.5. Sorumlulukların Sınırı
SAĞLAYICI’nın işbu Sözleşme kapsamındaki sorumluluğu, SAĞLAYICI’nın
inisiyatifine bağlı olarak hizmetlerin yeniden yerine getirilmesi veya
hizmetler için ALICI tarafından ödenmiş hizmet bedelinin iadesi ile
sınırlı olacaktır.
7.6. Mücbir Sebepler
SAĞLAYICI’nın çalışma imkânlarını kısmen veya tamamen, geçici veya daimi
olarak durduracak şekilde ve derecede meydana gelen, doğal afetler,
harp, seferberlik, yangın, grev ve lokavt vb. gibi mücbir sebepler ile
Hükümet tarafından alınmış kararlar yahut İnternet bağlantısı, hızı ,
telekomünikasyon altyapısından kaynaklanabilecek her türlü yavaşlama,
kesilme, kopma gibi, SAĞLAYICI’nın kontrolü haricinde ortaya çıkan
hallerden dolayı yükümlüklerini kısmen veya tamamen ifa edememesi
halinde sözleşmede öngörülen süreler ifayı engelleyen koşullar ortadan
kalkıncaya kadar uzatılmış sayılır. Bu madde çerçevesindeki hallerde
otuz (30) günü aşan süre sonunda ALICI sözleşmeyi tek yanlı olarak fesih
edebilir. ALICI sözleşmenin feshi halinde uğrayacağı zararları
SAĞLAYICI’dan talep etme hakkına sahip olmayacaktır.
7.7. Fesih
Satın alınan hizmet paketlerinin süresi dolduğunda sözleşme
kendiliğinden sona erecektir. Satın alınan hizmet paketlerinin süresi
dolmadan önce işbu Sözleşme’nin feshedilmek istenmesi halinde, ilgili
hizmetin kullanılmaya başlanmış olduğu hallerde, kalan döneme ilişkin
herhangi bir bedel iadesi söz konusu olmayacaktır. Ancak madde 5.4.
hükmü durumun ilgili hükümdeki şartlara uygun olması halinde
uygulanacaktır.
7.8. Bölünebilirlik
Bu
Sözleşme’nin bir hükmünün herhangi bir sebeple geçersiz hale gelmesi
durumunda, hukuken herhangi bir engel olmaması kaydıyla, böyle bir durum
geriye kalan herhangi bir diğer hükmün geçerliliğini etkilemeyecek ve
geriye kalan hükümler, Sözleşme geçersiz hüküm olmadan imzalanmışçasına
geçerli ve yürürlükte kalacaktır.
7.9. Feragat Etmeme
SAĞLAYICI’nın bu sözleşmeden doğan bir hakkını, yetkisini veya hukuki
yolu kullanmaması ya da geç kullanması söz konusu hakkından, yetkisinden
veya hukuki yoldan feragat ettiği anlamına gelmez. Bir hak, yetki veya
hukuki yolun tek başına veya kısmen kullanılması söz konusu hak, yetki
veya hukuki yolun devamının daha sonra kullanılmasını ya da başka bir
hak yetki veya hukuki yolların kullanılmasını engellemez.
7.10. Tebligatlar
İşbu Sözleşmenin adres değişikliği de dâhil olmak üzere yürütülmesi için
her türlü tebligat tarafların 1. (birinci) maddede yazılı adreslerine
yapılacaktır. Bu adreste vuku bulacak değişiklikler karşı tarafa 7
(yedi) gün içinde iadeli taahhütlü mektup veya Noter marifetiyle
bildirilmedikçe 1. (birinci) maddede yazılı adreslere yapılacak
tebligatlar hukuken geçerli tebligatların sonucunu doğuracaktır.
SAĞLAYICI’nın servisi sağladığı güncel internet sitesinden yapmış olduğu
adres değişikliği bildirimi de yasal tebligat adresi değişikliği
bildirimi olarak kabul edilecektir.
7.11. Devir ve Temlik Yasağı
ALICI, Sözleşme’den doğan hak ve yükümlülüklerini herhangi özel ya da
tüzel kişiye kısmen veya tamamen devir ve/veya temlik edemez.
SAĞLAYICI’nın taşeron/alt taşeron hizmetlerinden yararlanması hali bu
maddenin istisnasını teşkil eder.
6.12. Yetkili Mahkeme
İşbu sözleşmenin uygulanmasında, İlgili Tüketici Hakem Heyetleri ile
SAĞLAYICI'nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
6.13. Sözleşme Teslimi
İşbu Sözleşme’nin basılı kağıtta imzalı bir örneğinin ALICI tarafından
SAĞLAYICI’ya faks yahut posta yolu ile ulaştırılması ALICI
sorumluluğundadır.
|